Divine Light Online

ପଥ ନିମନ୍ତେ ଏକ ଆହ୍ଵାନ

ତୁମେ ଯୋଗ-ସାଧନା କାହିଁକି କରିବାକୁ ଚାହଁ ? ଶକ୍ତିଲାଭ କରିବାକୁ ? ଶାନ୍ତି ଏବଂ ସ୍ଥିରତା ଲାଭ କରିବାକୁ ? ମଣିଷ ସମାଜର ସେବା କରିବାକୁ ?

ଏହିସବୁ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ମଧ୍ୟରୁ କୌଣସି ଗୋଟିଏ ବି ନୁହେଁ ଯାହାକି ଯଥେଷ୍ଟ ପରିମାଣରେ ସୂଚାଇ ଦିଏ ଯେ ତୁମେ ଯୋଗପଥ ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ ।

ଯେଉଁ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ତୁମକୁ ଦେବାକୁ ହେବ ତାହା ହେଉଛି : ତୁମେ କ’ଣ ଭଗବାନଙ୍କ ପାଇଁ ଯୋଗସାଧନା କରିବାକୁ ଚାହିଁ ? ଭଗବାନ୍ କ’ଣ ତୁମ ଜୀବନର ଏକମାତ୍ର ପରମ କାମ୍ୟବସ୍ତୁ, ଏତେ ପରିମାଣରେ କାମ୍ୟ ଯେ ତାଙ୍କ ବିନା ତୁମ ପକ୍ଷରେ ଜୀବନ ଧାରଣ ଅସମ୍ଭବ ? ତୁମେ କ’ଣ ଭାବୁଛି ଯେ ଭଗବାନହିଁ କେବଳ ତୁମ ଜୀବନ ଧାରଣର ଏକମାତ୍ର କାରଣ, ତାଙ୍କ ବିନା ତୁମ ଜୀବନ ଧାରଣର କିଛି ଅର୍ଥ ନାହିଁ ? ଏଇଆ ଯଦି ହୋଇଥାଏ ତା’ହେଲେ କୁହାଯାଇପାରେ ଯେ ଯୋଗପଥରେ ଯାତ୍ରା କରିବା ଲାଗି ତୁମେ ଯଥାର୍ଥରେ ଆହ୍ୱାନ ପାଇଛି ।

ଏହି ହେଉଛି ପ୍ରଥମ କଥା ଯାହା ଆବଶ୍ୟକ – ଭଗବାନଙ୍କ ଲାଗି ଏକ ଅଭୀପ୍ସା ।

ପରବର୍ତ୍ତୀ କଥା ହେଉଛି ଏହାକୁ ଯତ୍ନର ସହ ଭିତରେ ଲାଳନ କରିବା, ସବୁବେଳେ ସତର୍କ ଓ ସଜାଗ ରହି ଜୀବନ୍ତ ରଖୁବା । ସେଥିଲାଗି ଯାହା ଆବଶ୍ୟକ ତାହା ହେଉଛି ଏକାଗ୍ରତା – ଭଗବାନଙ୍କ ସଙ୍କଳ୍ପ ଓ ଲକ୍ଷ୍ୟ ନିକଟରେ ନିଜକୁ ପରିପୂର୍ଣ ଓ ଅଖଣ୍ଡ ଭାବେ ଉତ୍ସର୍ଗ କରିବାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ନେଇ କେବଳ ଭଗବାନଙ୍କ ଉପରେ ଏକାଗ୍ର ହେବା ।

ତୁମ ହୃଦୟରେ ଏକାଗ୍ର ହୁଅ । ତା’ ମଧ୍ୟକୁ ପ୍ରବେଶ କର, ଭିତରକୁ, ଗଭୀରକୁ, ଯେତେଦୂର ସମ୍ଭବ ସେତେ ଦୂରକୁ ଯାଅ । ତୁମ ଚେତନାର ସମସ୍ତ ଝିଅ ଯାହା ଏଣେ ତେଣେ ବାହାରେ ବିକ୍ଷିପ୍ତ ସେସବୁ ଏକତ୍ର କରି ଗୁଡ଼ାଇ ଧରି ଡୁବ ଦିଅ ଓ ଗଭୀରକୁ ବୁଡ଼ିଯାଅ ।

ହୃଦୟର ଗଭୀର ନିସ୍ତବ୍ଧତା ମଧ୍ୟରେ ଅଗ୍ନିଶିଖାଟିଏ ଜଳୁଛି । ଏହା ହେଉଛି ତୁମ ମଧ୍ୟସ୍ଥ ଦିବ୍ୟତା, ତୁମର ଯଥାର୍ଥ ସଭା । ତା’ରି ବାଣୀ ଶୁଣ, ତା’ରି ନିର୍ଦ୍ଦେଶକୁ ଅନୁସରଣ କର ।

– ଶ୍ରୀମା

ସମର୍ପଣ ଏବଂ ଯୋଗ

ସମର୍ପଣ ହେଉଛି ତୁମ ଜୀବନର ଦାୟିତ୍ବ ଭଗବାନଙ୍କୁ ଅର୍ପଣ କରିଦେବାର ସିଦ୍ଧାନ୍ତ । ଏହି ସିଦ୍ଧାନ୍ତ ବିନା କିଛିବି ଆଦୌ

ଯୋଗସାଧନା କରିବାର ସଂକଳ୍ପ

ତୁମେ ଦେଖ, ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତିର ଖୁବ୍ ସଦିଚ୍ଛା ଥାଇପାରେ, ଦିବ୍ୟ ଉପଲବ୍ଧି ଦିଗରେ ଜୀବନଟା ପରିଚାଳିତ ହୋଇଥାଇପାରେ, ଯାହା ବି

ଯୋଗର ଦୁଇଟି ପଥ

ଯୋଗ ସାଧନାର ଦୁଇଟି ପଥ । ଗୋଟିଏ ହେଉଛି ତପସ୍ୟା (discipline) ଏବଂ ଅନ୍ୟଟି ସମର୍ପଣ । ତପସ୍ୟାର ପଥ

Share:

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram

Recent Posts

ଏକ ନିଷ୍ପତ୍ତିମୂଳକ ମୋଡ଼

ବର୍ତ୍ତମାନ ମୁହୁର୍ତ୍ତରେ ପୁଣି ଥରେ ଆମ୍ଭେମାନେ ପୃଥିବୀ ଇତିହାସର ଏକ ନିଷ୍ପଭିମୂଳକ ମୋଡ଼ରେ ଆସି ପହଞ୍ଚିଛୁ । ଚାରି ଦିଗରୁ ମୋତେ ପଚରା ଯାଉଛି, “କ’ଣ ଘଟିବାକୁ ଯାଉଛି ?” ସବୁଆଡ଼େ ନୈରାଶ୍ୟ, ପ୍ରତ୍ୟାଶା,

ଏକ ମହାନ୍ ଦୁଃସାହସିକ ଅଭିଯାନ

ଆମ୍ଭେମାନେ ଏକ ବିଶେଷ ଅସାଧାରଣ ଅବସ୍ଥା, ଅତିଶୟ ଅସାଧାରଣ ସ୍ଥିତି ମଧ୍ୟରେ ଆସି ପହଞ୍ଚିଛୁ, ଯାହାର ଦୃଷ୍ଟାନ୍ତ ନାହିଁ । ଆମ୍ଭେମାନେ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏକ ନୂତନ ପୃଥିବୀର ଜନ୍ମୋତ୍ସବ ଅବଲୋକନ କରୁଛୁ । ଏହା

ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦଙ୍କ ଆଦର୍ଶ ଓ ଧର୍ମ

ଅନେକ ଲୋକ କହନ୍ତି ଯେ ଶ୍ରୀଅରବିନ୍ଦଙ୍କ ଆଦର୍ଶ ଏକ ନୂତନ ଧର୍ମ । ତୁମେ କ’ଣ କୁହ ଯେ ଏହା ଏକ ଧର୍ମ ? ଏପରି ଯେଉଁ ଲୋକମାନେ କହନ୍ତି ସେମାନେ ନିର୍ବୋଧ ଯେଉଁମାନେ

ପ୍ରଥମେ ନିଜକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କର

ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ ତୁମେ କିଛି କରି ପାରିବ ନାହିଁ ଯଦି ସେହି କଥାଟିକୁ ତୁମେ ନିଜ କ୍ଷେତ୍ରରେ ନ କରିଛି । ତୁମେ ଅନ୍ୟ ଜଣକୁ ଉତ୍ତମ ଉପଦେଶ ଦେଇ ପାରିବ ନାହିଁ ଯଦି

ବିନମ୍ର ହେବାର ଠିକ୍ ଓ ଭୁଲ୍ ମାର୍ଗ କ’ଣ ?

ଏକଥା ବହୁତ ସରଳ । ଯେତେବେଳେ ଲୋକମାନଙ୍କୁ କୁହାଯାଏ ବିନମ୍ର ହୁଅ’, ସେମାନେ ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ ଭାବନ୍ତି ‘‘ଲୋକମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ବିନମ୍ର ହେବାକୁ’ ଏବଂ ସେହି ବିନମ୍ରତା ଭୁଲ୍ । ଯଥାର୍ଥ ବିନମ୍ରତା ହେଉଛି

No more posts to show